Wednesday, December 18, 2013

REVIEW: Planet Ikan Bakar & BBQ Steamboat Buffet

Selamat pagi..

Lai lai..update lagi tentang tempat makan..kalau update tempat makan maksudnya saya update pasal makanan yg di makan la jugakkan..Actually post ni sepatutnya dah lama post..Tapi di sebabkan kekangan masa, saya tak berkesempatan la nak update.

Memandangkan sepagi hari ni gigih dok buat kerja ofis, maka jom lah kita update blog..Kali ni saya nak share tempat makan yg terletak di sekitar KL..alaa..tempat makan yg saya update kalau tak KL, Selangor..tuh jela..sebabnya dah keje sini kan..kalau balik kG haruslah makan kat rumah..lagi best..hehhee

Melalut banyak..mari tengok gambar pembukaan..
Bagi tengok persekitaran dulu..kawasan tempat ni menarik sebab meja kerusi dia ala2 klasik sikit..dengan wallpaper gambar kartun..time ni saya pergi dah lewat so tak ramai orang sangat dah..

Di sebabkan saya pergi dengan Incik Tunang, jadinya kami orderla COUPLE SET..dalam set ni ade ikan siakap yg akan di masak ikut permintaan kita, tomyam campur, sayur campur, telur bungkus dan air buah.. macam2 set lagi yg adoo..dahla time tuh condition gigi saya masih tak ok..hahahaa.. (cerita pasal gigi pon tak update lagi..)..Makan pun ala2 je laa..

Sambil tunggu order sampai kami masing2 la main game Clash of Clans..apo nak jadii....hahhaaa..Masa yang di ambik untuk siapkan order2 kami pon tak lama sangat..kira pantas dan cekap la :)
Jeng jeng...makanan dah siap..makanya kami makan sehingga licin semua makanan2 di atas..sedapp okeh!!!..recommended utk makan kat sini..Harga pon ok la..tak da la mahal sangat..untuk Couple Set tu kami di caj RM55.00 :)

eh eh..kat mane kedai ni????haaaa.. ni tempatnya.. "Planet Ikan Bakar & BBQ Steamboat Buffet"..
Walaupun kedai ni ada bbq steamboat kami tak prefer untuk makan2 semua tu untuk kali ni.. (akan update entry saya dah makan bbq steamboat kat cni..heheh)

Planet ni terletak kat Planet Bumi di Taman Melati..dekat Mcd & petronas tuu..1 baris dengan Old town, Leha Kelfood dan lain2..

Ni alamat untuk tempat ni:
Lot 27, Tingkat Bawah, Jalan Melati Utama 4
Taman Melati Kuala Lumpur

Rating for Planet Ikan Bakar & BBQ Steamboat Buffet
Environment : 8/10
(Selesa..maybe sebab time tuh tak ramai orang)
Food/drinks : 9/10
(banyak choice dengan harga yang berpatutan..yang penting SEDAP!!)
Facilities (parking) : 6/10  
(Huuu..parking agak la kene ikut nasib..kadang2 sennag je dapat parking area sini..kadanag2 susah yang amatt)
Price : 7/10  
(Standard harga kat kedai2 lain jugak.. )
Location : 8/10
(Senang nak nampak kedai ni sebab ade signboard sebesar2nya..)

No comments: