Thursday, July 11, 2013

Diam

Diam aku selalunya bersebab..Tapi kalu diam tuh maknanya makan dalam..bukan hanya luaran..Aku suka luahkan apa aku rasa apa aku nak, happy, geram, sakit, sedih..dan sebolehnya aku akan luah semua..

Ade yang akan anggap luahan aku tuh kebudak2kan..lemah..lembik..tak kuat..aku akan mengadu dengan orang yang rapat dan terapat..aku tak harapkan diorang datang tatang aku..lawat..suapkan ubat..bagi makan..celebrate or pape..aku hanya nak orang dengar je ape aku nak luah..tapi bila orang tak boley terima ape yang aku luah, aku tak boleh paksa. Bukan hak aku untuk paksa orang dengar ape aku cakap..ape aku nak luahkan..

Macam aku cakap..ape2 aku akan luah kat orang terapat..salah seorangnya umi..dia penasihat terbaik aku..aku stress kerja, belajar atau ape saje, aku akan balik pada umi..cerita, luah dan die akan bagi advice, tenangkan aku, bagi ayat yang akan buat aku lebih kuat..Bila aku sedih, aku menangis dengan umi, sakit demam semua aku inform. Tetiap hari aku akan update, tiap2 hari umi akan tanya khabar sampai aku betul2 sihat...Sebab aku anak dia..tak da orang lain yang concern lebih dari mak seniri..Orang mesti akan cakap aku terlalu bergantung dengan umi sebab benda2 macam ni pun nak cari umi untuk luah semua..masing2 ade cara sendiri untuk luahkan perasaan mereka.

Untuk aku, memang aku selesa untuk share everything perasaan aku dengan orang terapat. Dan aku share bukan untuk harapkan pape..aku share sebab aku nk luahkan..Mungkin aku salah sebab tak pasti betul ke tak luahkan dengan orang2 lain selain umi..dan aku harapkan orang lain akn jadi pendengar setia macam umi..yang tak pernah downkan aku dalam semua hal. Sentiasa bagi semangat sampai aku jadi sape aku sekarang.

Umi bukan tak didik aku untuk jadi besar. Umi didik aku secukupnya, tapi perasaan untuk berkongsi dan bercerita tak terhad untuk budak2..meluahkan rasa sakit rasa sedih berkali2 tak bermaksud aku nak merengek macam budak2..sebabnya adalah aku nak luah ape aku rasa..bila aku tak luah rasa sakit rasa sedih.. perasaan tu akan lagi membuak2..

Bila aku ambik jalan untuk diam bukan sebab aku benci..tapi hati aku sakit..dan aku sangat terasa..



Assalamualaikum


No comments: