Monday, January 13, 2014

REVIEW: Atmosphere 360, KL Tower

Sempena anniversary kami yang ke-5 pada 1 January, saya dah plan nak belanja Incik Tunang makan spesel sikit sebab kononnya tahun terakhir celebrate anniversary perkenalan kami sebelum masing2 tukar status..

Ingatnya nak surprisekan Incik Tunang..tapi apekan daya..dah tahu jenisnya keluar suka pakai short pant jadinya kena la bagitahu jugak suh pakai elok2kan..hahahaha..kang tak masal tak boley masuk kt restoran tuh

Beberapa hari sebelum tahun baru saya dah survey2 price untuk lunch buffet kat restoran tersebut. Sy booking online je..then nanti pihak restoran akan hantar email pengesahan untuk booking beserta dengan price. Jangan terkejut sebab price yang di beri adalah tidak termasuk dengan minuman yer :)

Dan harga untuk lunch buffet kali ini jugak sedikit mahal sebab tergolong dalam "New Year Brunch Buffet" kiranya hari spesel..dah pung pang pung pang cite, saya tak bagitahu lagikan kat mana kami makan..Okeh!!untuk lunch buffet kali ini saya telah menyedapkan perut kami di Atmosphere 360..


Untuk package lunch buffet, pihak restaurant ada offer 2 session iaitu
11.00am - 1.30pm &
2.00pm - 4.30pm

Seharusnyalah saya pilih untuk yang 2nd session. sebabnya kalau awal sangat dah rasa mcam xlunch..

Kami sampai ke KL Tower tuh awal..boleyla amik masa untuk pusing2, tengok video tentang pembinaan KL Tower dan usya2 fridge magnet..hahhaa..kami bernasib baik jugak sebab dapat parking yang strategik.. :)

Bila jam da menunjukkan tepat pukul 2, kami bergegas ke reception counter untuk amik ticket ke restaurant..Siap tangkap gambar dulu sebelum naik tuh..Dah turun dari restaurant boleh la pegi ambik gambar yang da siap di cuci tuh..jangan lupa bayar!!

Ticket yang tertera nama Ms.Aina..haa..nama saya la tu..Ticket ni valid untuk ke Observation Deck sekali..kira include dengan harga makan sekali..Jadinya lepas makan boley la kami ke Observation Deck untuk melihat KL dengan lebih jelas..
 Lif yang membawa kami ke restaurant..Akan di paparkan ketinggian tiap2 50m..sampai berdengung telinga..1st time saya naik lif yang sangat laju dan mampu bawa kami ke puncak dengan cepat ..

Dah sampai atas dah ade yang menyambut kami..di bawa ke meja yang direservekan..Yeay..kami sangat bernasib baik kerana dapat meja yang tepi tingkap..senang la nak snap2 gambar kan..Tapi honestly saya sangat gayat..rasa macam nak jatuh n pitam..hahaha..sadis sungguh..

Dalam gamabr tuh bukan la saya ye..tuh adalah salah seorang yang join lunch same session dengan kami..sebelum di berikan meja, kami di minta lepak dulu kat kawasan menunggu yang sangat selesa ni..
Ada counter DJ..kalau datang malam haruslah ada DJ kat sini kan..tapi apekan daya..poket tak cukup tebal nak datang malam..datang siang pon jadikla..

antara desert yang ada..banyak sangat..dan di sebabkan perut saya dah excited nak makan..tak sempat tangan ni nak menyenap banyak2 gambar..

Ape yang kami makan??tunggu next post yerp :)..Daaaa

Niway..Happy Anniversary My Dear Incik Tunang. :)

Atmosphere 360, KL Tower [Part 3 - Photo]

Atmosphere 360, KL Tower [Part 2 - Makanan]

No comments: