Wednesday, July 31, 2013

REVIEW: Iftar: Kalumpang Grill & Steamboat


Selagi masih dibulan Ramadhan makan iftar tuh akan berterusan juga lah..Hujung minggu lepas, saya dengan member2 Incik Tunang berbuka puasa sama2..

Pencarian tempat sungguhla mencabar...dah kata nak makan steamboat grill kena la usaha cari sampai dapat..memula ingatkan nak makan kat Kuang..Tapi bila kol untuk book, dah penuh..ramai sangat nak g makan situ..so try plak kat Island Steamboat kat Kg Melayu Subang..hah..penuh jugek..

Nak cari tempat untuk makan steamboat & grill tak susah..banyak je tempat..tapi nak cari dengan harga yang berbaloi tuh yang susah..Cari punya cari saya terjumpa 1 review pasal Kalumpang Grill & Steamboat..dekat seksyen 7 Shah Alam..dari review yang dibaca agak menarik tempat ni..dan yang penting harga pon murah..berbaloi2 okeh!!

Tanpa berlengah terus saya kol kedai tuh dan buat booking untuk 10 orang..tuh diaaa...ramai kan main..Disebabkan kami booking untuk hari sabtu, so saya n Incik Tunang pergi bayar deposit pada hari jumaatnye..bayar half terus...

Marilah enjoy gambar2 kami dulu...
Brader ni keje jaga konter..
Pehal muke banyak ketat??
Bakar sampai hanguss!!
Ni kami punya..
Selambak daging..peh tambah lagi
Abang besar Abang besar jugak
Ni yang banyak di telan..pehtu allergic
Tengok daa???tak banyak sangat gambar..dan yang penting xde pun gambar tuan tanah...makanan bagi saya okla..ada bebola macam2 jenis..ada daging, ayam, udang, sotong, ketam, ikan keli..dan rasa daging dia bagi saya sedap..tapi keli die tak berapa kena dengan tekak..udang pulak tak payah cakap la..memang sentiasa kena dengan tekak saya..bakar dengan marjerin plak..memang mabeles!!

Air pulak tak de la banyak choice sangat macam seoul garden (SG mahal sangat memang kene banyak choice)..Tapi okaylah..makanan lain ada nasi goreng, nasi putih, mi goreng.. Pasta pun ada banyak jugak..sayur pun ada walaupon tak banyak pilihan..memang berulang dok amik daging & udang..Owh..askrim pun ade..kopok macam2 jenis..sampai rambang mata..hahahaa..

Dah banyak membebel..tapi saya tak bagitahu lagi harga untuk sorang kann...haaaa..harga buffet bagi seorang kat Kalumpang ni adalah RM20 je!!..murah sangat dan berbaloi kannn..

Jadinya..pada sesiapa yang nak booking boley kol no ni.. 03-55101387/ 0355109145..

Okay la yer...cukup setakat ini...Selamat berpuasa..
Rating for Kalumpang Grill & Steamboat
Environment : 7/10
(Kitorang dapat meja yang dekat tempat keluar..so xcrowded sangat..)
Food/drinks : 7/10
(banyak choice dengan harga yang sebegitu)
Facilities (parking) : 8/10  
(Banyak parking sebab tak de kedai makan lain pun sekitar tuh)
Price : 9/10  
(Murah sangat..RM20 utk bulan pose.. RM25 untuk bulan x pose)
Location : 8/10 


Assalamualaikum

No comments: