Friday, September 21, 2012

Review: Kau yang terindah


Memandangkan drama bersiri KAU YANG TERINDAH (KYT) dah menamatkan episodnye semalam, dengan ini saya nak buat sedikit review hasil kepuasan dan ketidakpuasan hati sya tentang KYT ni..
drama ni banyak menekankan aspek kesabaran dalam setiap perhubungan..hasil dari kesabaran menempuh kesakitan yang akhirnya memberikan kemanisan dan nikmat dalam sesuatu perhubungan..

Alisya n Shamel - jodoh yang telah di tetapkan untuk mereka..kesabaran dan kesungguhan Shamel menjadi seorang suami yang terpaksa melayan sikap n karenah isteri membuahkan kebahagiaan. Yang mana keegoan, kedegilan dan kekerasan hati Alisya dapat dilunturkan.."tugas suami adalah untuk membahagiakan isteri walau dengan bagaimana cara sekalipun"

Hafiz n Munirah - Kesilapan yang mereka lakukan tak menghalang mereka untuk menebus dan memulakan hidup baru..kesusahan dan segala kesukaran ditempuh bersama dengan penuh kesabaran..cacian dan makian di telan sebagai penawar hati yang mustajab.."tempat seorang isteri adalah di sisi suami"

Munirah n pak mertua - Berusaha menambat hati menumpang kasih seorang ayah..dengan kesabaran melembutkan hati yang ego..akhirnya bahagia menjadi miliknya..

apelahai berbunga sangat ayat kat atas2 tuh..4 me drama ni best..8/10 untuk jalan cerita n pelakonnya..Tahniah Eirma fatima yang berjaya menghasilkan cerita yang menjadi kegilaan ramai..

*tak puas hati sebab sampai kesudah Hafiz dok hilang ingatan..buat la Hafiz tu terima rawatan n akhirnya pulih balik ingatan die..baru lagi best..paling suke part bila Alisya tarik tangan Shamel bila die nampak Firman..auuuuu..tacing2 gtu...

...Kau Yang Terindah Didalam Hidupku
Hanya Cintamu Mekar Selamanya
Tak Inginku Lagi Mencintai Yang Lain
Kau Telah Mengikatku Selamanya...





No comments: