Friday, June 21, 2013

Di sebalik E-day Ms A n Mr N (e-day 7)

Kisah review e-day saya rasanya da hampir2 ke penghujung..last review ni nak cite2 secara keseluruhan dari sebelum sehingga ke hari majlis..

Ada tangis tawa disebalik yang terjadi..untuk memastikan semuannya berjalan lancar mengikut yang dirancang saya cuba sedaya upaya bagi komitmen yang terbaik dalam semua hal..(kewangan, masa, perasaan)..Dalam proses nak persiapkan semua barang2 ntah berapa kali mengalirkan air mata sebab benda2 kecik, perbezaan pendapat, stress..Ke hulu hilir mencari barang yang diperlukan..ada yang berseorangan dan ada yang d temani oleh Incik Tunang (time tuh status bf jee)...Syukur saya ada family yang sentiasa support especially umi yang sentiasa menjadi rujukan dalam segala hal..abah, walau saya tak berbicara tentang majlis secara terus namun saya tahu abah sangat amik hal tentang semua ni dan dia hanya pamerkan dengan perbuatannya..my only sis of cos la..tempat saya bercerita apa yang sya akn buat, cerita tentang hati n prasaan..

Overall saya memang sangat puas hati dengan majlis tuh dari pelamin, baju, hantaran, dll..

Makan2 di sponsor oleh abah..thanks alottttt..love abah~Untuk tunang ni xde la saya nk pasang khemah bagai..sebab buat pon kecik2 je..huhuhu..jemputan pon family terdekat, close friends n family Incik Tunang..huii..seramai lebih kurang  50 orang jugak family Incik Tunang yang datang..agak terkejut dan cuak..ketar lutut okeh time kluar bilik nk ke pelamin tuh..heeeee

Untuk photographer saya hire sorang photographer dengan price yang reasonable (pakej skali dengan story album & photoshoot outdoor) memang rasa berbaloi..salah 1 sebab saya hire photographer adalah kerana terpikir takde orang yg nak tangkap gambar lawa2 nanti sebagai kenangan..will be my history..buley tunjuk album n gambar dekat anak cucu..n buley cite pelamin tuh saya yang buat seniri..hahahha

Belakang tabir punya hal pun banyak.. :)
1- Nak buat air biru kat lam pasu kat pelamin tuh pon sampai 2x..sebabnya x jadi kaler biru macam yang nak..
2- Butterfly kt pelamin asek je la nak jatuh
3- Make up yang try2 je..orang lain siap hire MUA okehh!!
4- Catering sampai lambat..Family Incik Tunang da sampai tapi makanan xsampai lagi
5- Photographer yang tak pernah jumpa pun sebelum tuh..semuanya melalui wasap n message.. (agak la cuak kot die xdatang!!)
6- Kaki melecur kene glue gun dek nak tampal butterfly kt hantaran..
7- Tak lena tido malam sebelum majlis sebabnya risau ape akan jadi esok..(Alhamdulillah semuanya berjalan lancar)
8- 2 pagi 31.05.13 dok ikat kain kt tangga umah..seb bek de cik Izza yang bersama2 redah kedinginan pagi tuhh.. (thanks sangat beb)


Haaa..tuh kira di antara hal n kesah di sebalik majlis tuh..Penat tak payah cakap le..ni baru majlis tunang..Kalo kawen nanti agaknya kene qada tido seminggu..Tapi di sebalik penat tuh ada rasa happy, sedih, takut, syukur dan tak percaya..Nanti saya akn post 1 entry untuk rasa2 itu..

Ok..cukup untuk kali ini..bertemu di lain post plak :)












No comments: