Friday, June 14, 2013

Review: Hantaran (E-day 6)

Haihaihai..

Marilah kita menyambung review e-day yang seterusnya...wah..mood berkobar2 nk update blog sebab nuffnang tengah rancak..hakhak..sabo jelaaa...

Biasalah kalau dah ada majlis tunang mahupon kawin haruslah ada barang hantarannya.. Untuk majlis saya kali ni jumlah hantaran dari pihak Incik Tunang adalah 11 dan harusla kene balas 13..jawabnye kawen nanti bagi 1 berbalas 3 jela..hihihii


Meh la mulakan dengan hantaran dari pihak Incik Tunang..bertemakan bunga pink peach n letak lam kotak..ape yg saya dpat dari diorang???

1- Kain pasang (Lace utk kawen) - kaler turquoise
2- Phone Galaxy S4
3- Foundant Cake (5 biji)
4- Bahulu
5- Halwa betik
6- Chocolate
7- Buah Asam Merah (lupa nama..hhahhaa)
8- Ferrero Rocher
9- Fruits
10- Foundant cake (sponsor dari boss Incik Tunang)
11- Tepak sireh + Engagement Ring

Barang2 makanan tuh saya bahagi2kan la dengan family..Kek 5 bijik tuh saya bagi kat Izza seketul, My sis seketul, diri seniri seketul n lagi 2 tuh  bagi kat family yang kat umah tok ma..same la jugak dengan halwa, chooclate, bahulu..saya amik rasa sikit n pastu bahagi2kan letak kat umah tokma..

ferrero rocher tuh plak saya dapat 2 bekas,,1 bekas bagi dekat beloved uda..balik kelantan dari hujung Johor semata untuk majlis anak sedara dia ni..1 bekas lagi bawak balik KL, makan dengan kazen2 yang tak dapat balik..

Kek seketul yang besar tuh plak saya bawak ke tempat keje..potong2 bagi sikit sorang rasa..saya dapat la 2 slice..makan 1 slice n 1 lagi simpan untuk my sis..(elok plak hari tuh die datang KL..so memang rezeki..)

Buah2 plak saya angkot bawak balik jugak..makan lam kete on the way balik KL..huihuihui.

Yang lelain macam kain, cincin, phone, memang saya takde bahagi2 la..(ape ke hei nak bagi2 benda tuh..simpan..pakai n gune seniri le kannn!!)


Haaa..ni plak hantaran dari pihak saya..bertemakan bunga kaler pink putih peach..sume letak lam bakut..umi yg request sebab memudahkan dia utk deco hantaran..bakul2 dan bunga2 tuh saya beli di Kaison..harga sangat berpatutan..

Tapi bunga yang dibeli tak cukup so 2 hari sebelum majlis umi ajak keluar beli bunga2 untuk tambah yang mana tak cukup...tambah butterfly kecik2 kt tangkai bakul.. (insiden berlaku..huuu..habes kakiku)..

Barang2 hantaran dari pihak saya untuk Incik Tunang seperti berikut:


1- Kain untuk baju melayu (Untuk Kawen)
2- Phone Galaxy S4
3- Sampin songket
4- Kain pelikat
5- Songkok
6- Towel
7- Sejadah
8- Dodol
9- Fruits
10- Chocolate
11- Macaron
12- Kurma & Kismis
13- Sirih junjung & Engagement ring

 Kain untuk baju melayu tuh memang kami beli sesama n sekali dengan kain lace..Kat mana beli???huiui...Kami beli kat Jakel Shah Alam..mabuk masuk dalam tuh.rambang mata..Phone pn memang beli bersama2 hari 1st launch..da siap guna da pon sebelum majlis..hahahhaa..

Sampin songket member umi sponsor..da umi suruh dia belikan..sekali tak payah bayar...wah..jimat di situ :) TQ cik Mar..

Kain Pelikat, Dodol, Fruits, Kurma n Kismis dan jugek cincin...tuh suma umi yang settlekan.. Thanks a lot umi..luv u :)

Barang2 lain seperti towel, sejadah, songkok, chocolate, macaron, daun sireh..yg tuh saya yg settlekan..beli siap2 kat KL n bawak balik untuk umi deco..hakhak...

Untuk Towel saya pegi beli kat AEON je..suruh Incik Tunang pilih seniri mana yang dia nak..kaler ape yang die suke..Untuk Sejadah, saya beli kat PKNS Shah Alam..ambik kaler biru sebab dia suka kaler tuh..ikotkan jela..lagipon dia yang nak guna bukan saya..heeee

Songkok adalah barang hantaran yang terakhir yang saya beli kt KL..memang kene pegi kat Wisma Yakin, Jalan TAR lee..masuk sesatu kedai sebab nak dapatkan songkok dengan harga yang berpatutan..kalo nak yang biasa boley je amik dari mana2 kedai tapi nak crik yang lawa sikit untuk Incik Tunang pakai time akad nikah nanti..

Macaron..haaa..yang ni saya tempah dari member saya kat Kota Bharu...kiranya sehari sebelum majlis barulah pegi ambik kt umah dia..harga memang murah kalo nk compare dengan kat KL..bekas pon cantik , tengok gambar kt bawah yeee..tak payah susah2 nak tukar2 bekas..Macam2 service lagi yang die offer dengan harga berpatutan..Kalo berminat nak order boley pegi dekat facebook die..KLIK CNI.

Nak suruh saya buat sendiri je hantaran tuh memang la boleh.tapi malas...jenisnya memang minat buat benda2 remeh temeh ni..Minat tapi Malas..so tak de la hasilnya..cuma tolong la jugak apa yang patut..tak da la lepas tangan sepenuhnya..

Kalo nak kira total yang saya habis untuk barang2 hantaran..erm...rasanya tak payah la kira..malas nak kira pon..beli benda yang boleh guna..bolah makan..boleh pakai..so benda tuh tak membazir..ikhlas bagi okeh :)

Rasanya cukup dlu cita pasal hantaran..dah berjela sangat ni..heheheh..Nanti nak buat review pasal ape lagi eh???Ermm...nanti saya pikirkan dlu yer...

Bye2..Selamat malam..