Friday, September 6, 2013

Ziarah 1 - Syawal kebiruan

Hah..hari tu update pasal hari raya di belah abah kan..untuk hari terakhir ni meh la saya cerita pulak isah hari raya di belah umi..

Rutin biasa kami adalah menziarahi kaum keluarga di sekitar kampung, open house, bergambar family..tapi tahun ni kelainan telah berlaku yang mana kami tak de buat open house.. Raya tahun ni jugak menggamit kesedihan apabila Cik Nor n Family tak dapat pulang beraya d kampung bersama kami semua atas sebab kesihatan Ayah Lie yang masih belum sepenuhnya pulih..

Kisah hari raya kami bermula pada hari raya ke-2 yang mana kami semua berkunjung ke rumah sedara mara yang paling dekat dengan rumah (rumah mak abe &mak muda)..tak melepaskan peluang untuk makan banyak2 dan bergambar kenangan untuk raya tahun ni..

Kami memulakan sesi ziarah ini ke rumah Mak Abe (Mak sedara umi, kakak kepada tokma)..dalam beberapa ratus meter sahaja dari rumah tokma tapi kami masing2 tetap berkereta..macam mana saya nak kurus..kalo dekat pun naik kereta..saboo jelaaa!!!!
Wif Umi
 Pic untuk mengurangkan kestresan adik di sebabkan tudung die tak jadik elok..dan saya tukang gelak..!!hahhaaa
Abah
Umi & Mak Abe
Anak Sedarass vs Mak Sedara
Kazen
Cucu Sedarass vs Nenek Sedara
Adik.Adik.CikAnn.Along
Adik.Adik.Cik Ha Along
 

Sista
 
Dan terakhir sekali haruslah gambar TT yang sangat gojes ni..hah..ni adalah baju raya yang ke-2 bertemakan kaler biru. Makanya untuk menampakkan perbezaan warna saya memilih untuk mengenakan shawl berwarna Kuning-Biru..kasut dan handbag pula dibeli sewaktu majlis kahwin kazen saya CNY haritu..Saya sangat berpuas hati dengan cutting baju ni..tak terlalu besar dan kecik..dengan manik2 yang bertingkat dan warna yang menyilau..Bagi sesiapa yang berminat boley la pergi cari di kedai2 baju, jenama Alfina..Harga tak terlalu mahal dan masih berpatutan..TQ umi untuk baju ini..hehehhee


Hari raya kami tak berakhir kat cni...

sambung di next entry.....zasssss

No comments: