Monday, September 2, 2013

Pagi Hari Raya

Masih lagi di bulan Syawal...cerita syawal saya sungguh tak teratur..Untuk entry kali ini just nak share rutin di pagi hari raya pertama saya dan family..Semenjak lahirnya saya ke dunia ini, sambutan pagi raya pertama saya adalah bersama keluarga sebelah abah..

Kehidupan saya banyak dihabiskan di teratak usang ini..namun kegembiraan sentiasa bersama saya dan family...melalui hidup seharian bersama datuk dan nenek..:)

Seawal pagi, orang2 dewasa (bajet mcam budak2 sangat kann) akan ke masjid untuk menunaikan solat sunat aidilfitri beramai2..saya dan adik pula mengambil bahagian di rumah..mengemas dan buat apa yang ptut..

Me with Uda
Kemudiannya sesi bergambar tanpa tujuan di arahkan oleh saya..Amik dengan uda, makuda, ucu, mak usu dan semua family..Dengan keriuhan sura pekik jerit kanan2, memang buat hari raya jadi lebih "meriah"..hahahhaa

Si Sulong abah

Best Uncles and aunt!!


Menantu vs Mertua

Si Bongsu dan Mek

Duit raya for grandma

Sista

Kebiasaannya di pagi raya juadah utama yang harus ada adalah ketupat palas, rendang ayam, bihun goreng singapore, nasi impit dan kuah kacang..Tapi tahun ada pertambahan pulut kuning kesyukuran untuk kesejahteraan kami sekeluarga..Semua makanan ini wajib terhidang dan kesedapannya tak setanding masakan2 lain yang pernah saya rasa....Sebab ini semua (kecuali ketupat) adalah dari hasil air tangan umi dan memang umi sangat expert bab2 masakan melayu macam ni..Semua masakan ni yang akan saya nantikan dan rindu bila tibanya hari raya. Saya plak bila ntah nak jadi macam umi..Tak pandai masak nanti jawabnya hari raya hidang megi je la...megi sup..megi goreng...murtabak megi...huuuhuuu..


Oklah...ade lagi cerita syawal yang belum terupdate..sikit2..nanti siapla ni (hope~)..Jumpe di lain entry

Assalamualaikum

No comments: