Friday, July 12, 2013

3 Ramadhan di KL

Hari ke-3 berpuasa..yeay hari ini hari Jumaat..dan saya berjubah datang kerja..1st time pakai jubah datang keje..terhasut dengan ajakan..hahhhaa..senang jugak pakai jubah datang keje..tak payah susah2 nak iron baju.. (kebanyakan baju saya kene iron..!!)

Jubah ni actually umi beli time akad nikah kazen saya..Semua bersetuju untuk mengenakan jubah untuk majlis akad nikah time tu..shawl kami pun semua sama..dah macam geng marhaban sangat..dan saya sangat suke..nampak keseragaman dan kesepakatan dalam family..

Bercerita pasal menu buka puasa semalam..hahaha..tragis okeh!!..bukak puasa dengan air yogurt bliss & panadol 650..heaven :) Migrain still berkunjung tiba..minggu pertama..biasala..badan nak setting balik timing untuk makan lewat dan kurang minum..Selalunya kalau musim tak puasa saya akan menghabiskan air kosong lebih kurang 3.5liter sehari..tuh tak masuk air2 lain lagi..time kerja adalah time yang paling kerap saya minum air..Jadinya bila kurang minum air kepala mula rasa nak di hantuk2..hahhahaa

Hah..minum air yogurt je pun saya larat buat routine sit up macam sebelum2 puasa..perutkuu..sila la kempis..di bulan puasa ni kena control makan jugak..nak naik berat sangat la senang..tapi tang nk turun tuh makan masa (bukan makan nasi!!)..jadinya saya amik langkah berjaga2..Kadang2 sekali boleh la melantak macam esok dah tak boley makan..

Pagi2 hari penuh semangat bekerja..tenaga banyak lagi la katekan...bila dah tengahari makin lemau..makin sakit kepala..bila dah macm2 rasa gtu nak drive balik rumah pun tak berapa nak larat..ape tah lagi nk pegi bazar ramadhan bersesak2 orang ramai..balik rumah rehat jela pilihan yang ada..huuuuu

Harini punya menu belum dapat di kesan..takda rasa nak makan ape2 melainkan masakan umi dan makan bersama family..rindu adik rindu abah dan rindu sangat kat umi..


Pikir tarikh nak balik kg untuk raya!!apply cuti laju2

Assalamualaikum

No comments: