Tuesday, July 30, 2013

my name is Aina

Marilah mengupdate blog..susulan dari post sebelum ini, umi ada whtsup pasal besday adik saya dan maksud nama AIN HAFEEZA FEETREYNNA, ni ada 1 lagi yang umi bagi..

Tapi yang ni berkenaan dengan saya la..haaa..bagi readers yang tak tahu nama yang tertera dalam surat beranak dan IC saya, ni nak bagitahu..nama saya ialah AINA ZAIREYNNA..berumur 18 tahun (yang ni tipu..hahhaa)

 Beberapa hari lepas, saya ada berwasap dengan umi..di samping menterjemahkan maksud nama adik, umi juga ada bagitahu maksud nama saya sekali..

Sebelum ni, saya memang pernah menggoogle dan cari ape maksud nama saya ni..apa yang saya tahu dari zaman belajar arab dulu "Aina" = di mana..tapi ianya bermula dengan Alif..sedangkan nama saya "Aina" bermula dengan huruf Ain..

Setelah menggoogle dan mendapat beberapa bukti yang mengesahkan bahawa maksud nama saya adalah mata yang cantik..Alhamdulillah... Terima kasih umi dan abah menamakan along dengan nama ini..

Cantik ke tak mata saya tuh tak boleh nak komen..sebabnya kejadian Allah semuanya cantik..lebih dan kurang itu semuanya dari Dia..di pinjamkan buat sementara...bersyukur dengan anugerah ini..


Yang ketaranya adalah gabungan nama umi dan abah yang menghasilkan nama saya..heeee..

aina zaireynna (nama saya)
roslena (nama umi)
md zainuddin (nama abah)

NA + ZAI =aiNA ZAIreyNNA
Aina Zaireynna Md Zainuddin

Pehni2 da kawen sebok le plak aku nk mikir name anak...ape ehhhhh???
Assalamualaikum

No comments: