Thursday, July 25, 2013

REVIEW: Iftar - Istana Budaya 2013

Yeay..Iftar with Love and Buddiez..

Sabtu lepas seperti tahun2 sebelum, saya tidak melepaskan peluang dan kesempatan untuk berbuka puasa di Cafetaria Istana Budaya. Kalau sebelum ni saya pergi atas anjuran ofis my aunt, tapi tahun ni adalah atas anjuran kami bertiga..Yang bagi idea of cos la saya sebab Incik Tunang n Izza tak pernah datang iftar kat cni..

5 hari sebelum hari sabtu tuh saya dah kol Istana Budaya untuk buat booking. Ingatkan kene bayar deposit ke apa..tapi disebabkan kami just bertiga so tak payah bayar deposit..Hagaknya kalao 10 orang memang kene bayar deposit dulu..

Sesampai je IB haritu Izza dah sampai..saje je bagi die tunggu (sebenarnye stuck lam jammed..nyempat saya n Incik Tunang menyinggah kat AEON W.Maju)..Kitorang sampai tuh da dekat kol 7..tengok parking pon da macam nak penuh..seb bek la ade kekosongan untuk kami..rezeki le kann...

Dah sampai depan pintu cafe, tanya je kat pelayan die mana meja untuk "Aina-3 orang"..Hah..laju je die tunjuk meja saya kt sebelah PA system..dasat diorang ni siap buleh ingat mana meja sume orang..ishk2..Tapi nyekan meja kitorang kt tepi PA system..hah..memang pecah gegendang dengar lagu kuat2..Cume yang bestnye agak le terlindung..tak da la orang nk usya saya makan banyak ke tak kann :)
Nasi saya dan lauk paauk
popia n kueh cara peberetku
Tauhu bakar sedapp


Roti Jala lembut dan Murtabak 
dengan kuah yang lazat


Rojak Singapore
 Haaaa...nak tunjuk dia punya tag untuk menu tuh dah bertaip lawa..kalau tahun lepas diorang tulis tangan je..kira da upgrade la sikit ni :)
Ikan Bakar yang fresh
Incik Tunang punya
nasi dan lauk

 Huiii..Incik Tunang siap amik nasi goreng sebagai tambahan..nasi goreng diorang provide tuh pun sedap..teringin2 nak makan lagi..sabarrr!!
Milo Ais sejuk..ntah berapa 
gelas saya minum
 Dah habis makan part 1 saya n Izza pegi solat maghrib dulu..perut dah kenyang kena la beribadat dulu kang da tak larat plak..susahhh..OTW nak g kat surau, nyempat lagi singgah tengok2 baju yang berderet dok jual kat IB tuh. (Surau kat IB sangat selesa dan bersih..ada di sediakan banyak telekung.)

Dah siap solat, kami take turn dngan Incik Tunang,,,die plak pegi surau...dan sayaaaa......beratur untuk ambik kambing bakar..hahhaa..lama okeh kene berdiri beratur..sebab time g beratur tu daging2 kambing baru je di letak kat tempat bakar..saboo je laa...

Dah alang2 beratur lama, saya ambik la 2 pinggan (2 ketul le maksudnya)..Untuk saya n Incik Tunang..







Nak menghidangkan muka-muka kekenyangan kami..hahahhaaa..sangat la kenyanga hokeyyy!!














Setelah hagak2 makan tuh nak terkluar balik dah,,kami pun dok le lepak kejap tengok2 orang,,dalam pkul 9.30 baru le nak beransur balik umah..tuh dia..makan sampai 2 jam..sumbat sampai tak mampu nak kunyah..sumbat telan sumbat telan...Dan akhirnya tangkap gambar pun tak mampu nak senyu,..pipi da terlebey kenyang..

Bayaran untuk buffet ramadhan kat cafetaria Istana Budaya ini adalah RM35 untuk dewasa..untuk kanak2 saya lupe la plak..memandangkan sya ni da dewasa, so tak amik tau plak price untuk kanak2..Yang pastinya sangat berbaloi2..dan berpatutan..RECOMMENDED!!

Kalo nak buat booking boley la contact no ni 03-40265535. ade lagi 2 minggu untuk kite berpuasa..boleh la kiranya bawak seisi keluarga berbuka puasa kat sini..alaa..gomen kan dapat duit bantuan 500..tak lagi orang2 selangor yang dapat sebulan gaji.. :)

Tahun lepas pun saya ada buat entry pasal Iftar kat Cafe Istana Budaya ni..bagi sape yang berminat nak tengok lagi gambar2 menarik time kat snae boley click kat SINI..

Tahun ni tak sempat tangkap gambar makanan banyak sangat..sebab sebok dok makan je..boleyy tak alasan macam tuh..hahahahhahahaa

Okeyla..Selamat berpuasa..

Assalamualaikum

saya tak letak watermark kat gambar..jangan la nak main curik je eh..mintak dulu..mesti bagi :)

No comments: