Tuesday, July 10, 2012

Bermonolog di opis

Tengah kusyuk tiba2 otak merewang teringat kata-kata mak ayah die..tempoh setahun setengah yg di beri untuk kami mulakan fasa baru dalam kehidupan..sudah bersedia ke aku untuk dilepaskan oleh abah n umi..mungkin aku sudah sedia tapi jauh disudut hati aku nak hidup selamanya dengan abah, umi dan adik..

Tengok kawan2 sorang demi sorang sudah berkeluarga..anak2 pon dah besar..aku pasang angan2 untuk merasai kebahagiaan yg sama mcm diorang..tapi macam2 yg aku fikir untuk teruskan niat ni...

Banyak perasaan dan hati yg kena jaga..banyak aturan dan adat yg kne ikut..isu negeri mungkin akn jadi masalah..ke sebab aku ni pompuan..so kne kawen dgn org 1 negeri?gtu eh??susah nk fahamkan dan puaskan hati sume orang..aku tahu ada yg tak senang dengan hubungan kami..tak kurang yg suruh aku cari len..sebab diorang tak tahu susah senang aku dengan die..masa aku sakit...mse aku susah mne org suruh aku cari lain tuh???tak ada..yg ada time tuh hanya die..

Kalau dah tertulis jodoh aku dengan die..semua orang kene terima juge..(alaa...dulu aku dok bazir masa kapel dgn org 1 negeri..ape yg aku dapat..sakit hati...frust..)Take it easy..kalau aku bahagia dengan die hope org len leh tumpang gembira n doakan kami lagi bahagia.. Semoga Allah permudahkan urusan n niat kami..

No comments: