Monday, July 23, 2012

REVIEW: Nasi Lemak Warisan Sambal Opah

Bulan2 puasa ni cerita pasal makanan pulak..1st sahur hari tuh saya bersahur dengan nasi lemak..(sahur pukul 10 malam)..dah elok pulak tengah lapar memang "kene" sangat pegi menjamu perut dengan nasi yang sebest macam ni..

Sebelum ni saya tak de pernah dengar pun akan keglamouran nasi lemak ni..tapi satu hari tuh my b bgitahu akan perihal nasi lemak ni..katenye "ramai orang beratur nak beli nasi lemak..sampai ke luwa kedai"..then dia ade belikan untuk saya rasa..memandangkan kedai nasi lemak ni dekat je dengan ofis die..so senang la nak beli..

Makan sekali memang nak lagi..tak cukup dengan sebungkus..mula2 rasa just hadap 2 bungkus je..makin lama makin naik kuantiti bungkusannya..untuk sahur pertama kali ni saya makan 5 bungkus.. sebungkus nasi lemak tuh harga dia RM1 je..ade nasi, telur, sambal bilis..memang best..di makan panas2..mungkin sebab kesedapan sambal tu yang buat tekak ni dok nak lagi..nak lagi..

dah cerita panjang berjela baru nak bagitahu name kedai..kedai ni nama die Nasi Lemak Warisan Sambal Opah..terletak di No : 2, Jalan USJ 9/5P...

Tetiap malam memang kedai ni akan di banjiri dengan manusi2 yang laparkan keenakkan nasi lemak yang sangat simple ni..ade macam2 lauk yang boleh di pilih...tapi kebiasaanya saya akan makan nasi lemak biasa je..ade jugak masakan2 lain seperti sup & masakan panas..

9 bungkus = 5 untuk saya +4 untuk dear

So untuk puasa kali ni saya bertekad untuk berbukak pose kat sini tetiap hari jumaat..hekhek... :)

No comments: