Tuesday, July 17, 2012

Maxis Broadband vs Huddle Yes

Hujan di petang hari buat mataku layu dan kuyu..makanya mengambil masa beberapa minit untuk rest & update blog..

Sejak keje tempat baru ni (baru pon da 4 bulan lebey), masa untuk berpesbuk secara terang2an memang tak dapat r..apetah lagi nak mendownload lagu ke cerite ke...sebabnye bnyak page yg di block..hakhak..tapi facebook+twitter+beautifulnara boley bukak lagi..hakhak..tapi kat PC officer je la yg le bukak2 tenet bagai ni...(tapi saya xpenah amek kesempatan untuk bukak fb secara terang2an..kehkeh)..

Kalo gune wifi pon same laaa jugek ngan LAN..ade jugek page yg tak boley bukak...so untuk memudahkan saya meng access page di block, haruslah saya membawa huddle YES..hikhik..

Sebelum saya terjerumus dalam penggunaan huddle YES ni saya adalah pengguna MAXIS broadband selama lebih kurang 5 tahun...tapi disebabkan offer dari YES macam lagi menarik saya nekad untuk suspend je MAXIS broadband & tukar kepada YES..

untuk maxis dulu saya telah amik pakej yg 6GB (memula beli dulu sket je..makin lama macam makin bnyak) dengan harga RM138 tetiap bulan..memang la laju jugek..tapi yg ni leh gune kt lptop je la..n skali guna 1 device je leh pakai..

dan bile tukar ambil YES ni saya rasa lagi berbaloi..dengan wifi yg boleh di guna secara banyak2 device dan sangat laju..4G okeh..bukan stakat 3G..saya telah ambil pakej yg 10GB..dengan harga RM168..ok kan???

Dulu - Maxis
Sekarang - Yes


Maxis broadband tuh just tunggu mase nk d terminatekan jeeee...kehkeh..Pilihan Di Tangan Anda~
credit pic: Google

No comments: