Friday, July 27, 2012

Ketupat Riben

Selamat hari jumaat.

Hari ni mood keje SO-So je..tapi mood nak deco2 raya library macam ade plak mood...Semalam Saya & Fairuz dah pergi Jalan Tar, Mydin, dan kedai2 sekitar untuk cari barang2 untuk deco raya..Tujuan utama nak beli Riben untuk buat ketupat, Panjut & beberapa barang lagik..Merata jugak la carik riben kaler kuning & hijau..

So..hari ni sume yang melayu2 pakat dok hadap anyam ketupat gune riben ni..saye pun join sekaki laa walaupun saya memang tak tahu nak nganyam nye..belah2 Kelantan selalunye orang buat ketupat daun palas..yang tuh saya tau la buat..

Naik lunyai riben saya kerjakan..hahaha ade time2 memang nak jadi tapi ade plak yang silapnye..adoiii...susah juge nk nganyam..last2 saye dah macam give up..so hasil terakhir anyaman ketupat riben saya camni je lah
hasil anyaman ketupat riben


No comments: